Näytetään tekstit, joissa on tunniste vesimarmorointi - water marbling. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste vesimarmorointi - water marbling. Näytä kaikki tekstit
maanantai 25. huhtikuuta 2011
Pääsiäispilkkuja - Easter dots
Pääsiäiskynnet koostuivat valkoisista tipeistä ja eri kokoisilla dotting tooleilla tehdyistä sisäkkäisistä pilkuista. Minusta näistä tuli tosi raikkaat ja hauskat. Kokeilin maalata myös munia kynsilakoilla: tein vesimarmoroidun munan, jota koristelin vielä konadilla ja parilla strassilla. Munasta ei ehkä tullut mikään maailman kaunein, mutta tekniikat toimi periaatteessa hyvin, eli ehkäpä ensi pääsiäisenä onnistuu jo paremmin!
My Easter mani consisted of white French tips and dots made with different-sized dotting tools. I think the mani looks really fresh and fun. I also tried to use nail polishes on Easter eggs: I decorated my egg using water marbling, Konad and a couple of rhinestones. It's probably not the most beautiful Easter egg in the world, but the techniques worked well. So perhaps I'll make a better one next year! :)
maanantai 1. maaliskuuta 2010
Kukkaista vesimarmorointia - Water marbling with flowers

Tästä tuli nyt kyllä yksi mun kaikkien aikojen suosikkimanikyyreistä! Tykkään ihan hirviästi! (Vaikka onkin nykyään aika lyhyet kynnet.)
Pohjaksi tein vesimarmoroinnin Mavalan lakoilla, kolmella eri sävyllä. Siihen sitten leimailin kukkia laatasta m60 ja heitin parit strassit päälle. Kuulostaa helpolta, mutta onhan tuo vesimarmorointi aika hidasta ja sotkuista. Jälki on kuitenkin sen arvoista!
This is now one of my all-time favourite manicures! I love the way it turned out! (Despite the shortish nails I have nowadays.)First I made a water marbling on all nails (using Mavala's nail polishes in three different shades) and then stamped some flowers on top from plate m60. Finally I attached some rhinestones in the middle of the flowers. Sounds easy enough, but water marbling is quite slow and messy. But the result is definitely worth the hassle!
Tunnisteet:
Leimaus - Stamping,
vesimarmorointi - water marbling
torstai 3. syyskuuta 2009
Vesimarmorointia
Kun kaikki muutkin kynsibloggaajat esittelevät vesimarmoroituja kynsiään, niin pakkohan minunkin on! Eihän tämä muuten olisi mikään kunnon kynsiblogi. :)
Tämä oli siis minun ihan ensimmäinen vesimarmorointikokeilu. Etu- ja keskisormista tuli vähän suttuiset, mutta muut sormet onnistui mielestäni kohtuuhyvin. Prosessi vaatii kyllä harjoittelua, että saa kuvioista tosiaan sellaiset kuin haluaa. Näin eka kerralla tämä oli ihan sattuman kauppaa, oikeaan käteen ilmestyi näinkin hienoja kuvioita:
Eli niille, jotka eivät vielä ole kyseisestä tekniikasta kuulleet: vesimarmoroinnissa tiputetaan lakkapisaroita vesiastian keskelle, ja ne muodostavat vedenpinnalle sisäkkäisiä rinkuloita. Tähän sitten piirretään kuvioita ohuella tikulla (itse käytin nuppineulaa) ja kun mieleinen kuva on saavutettu, kynsi upotetaan siinä kohdassa veteen. Sormen ollessa pinnan alla, kerätään tikulla ylimääräiset lakat veden pinnalta pois ja sitten nostetaan sormi ylös (jolloin koko sormi on lakan peitossa). Tarkemmat ohjeet kuvien kera löytyy esim. Beauty Baben blogista.
Itse lakkasin kynnet ensin mustalla lakalla, ja marmorointiin käytin kirkasta glitterlakkaa ja valkoista. Tulos oli kyllä aika synkkä, seuraavalla kerralla voisi yrittää vähän iloisemmilla väreillä. Mutta sormien ja kynsien ympärysten puhdistaminen oli kyllä äärimmäisen rasittavaa! Varsinkin tuo glitterlakka jumahti ihoon niin, ettei se lähtenyt millään, vasta kulumalla päivän parin päästä. Ensi kerralla suojaan sormet kyllä ensin jollain teipillä tms., ettei tule niin paljon puhdistettavaa. Muutenkin tämä oli aika sottaista puuhaa, mutta ihan mukavaa. :)
Tämä oli siis minun ihan ensimmäinen vesimarmorointikokeilu. Etu- ja keskisormista tuli vähän suttuiset, mutta muut sormet onnistui mielestäni kohtuuhyvin. Prosessi vaatii kyllä harjoittelua, että saa kuvioista tosiaan sellaiset kuin haluaa. Näin eka kerralla tämä oli ihan sattuman kauppaa, oikeaan käteen ilmestyi näinkin hienoja kuvioita:
Eli niille, jotka eivät vielä ole kyseisestä tekniikasta kuulleet: vesimarmoroinnissa tiputetaan lakkapisaroita vesiastian keskelle, ja ne muodostavat vedenpinnalle sisäkkäisiä rinkuloita. Tähän sitten piirretään kuvioita ohuella tikulla (itse käytin nuppineulaa) ja kun mieleinen kuva on saavutettu, kynsi upotetaan siinä kohdassa veteen. Sormen ollessa pinnan alla, kerätään tikulla ylimääräiset lakat veden pinnalta pois ja sitten nostetaan sormi ylös (jolloin koko sormi on lakan peitossa). Tarkemmat ohjeet kuvien kera löytyy esim. Beauty Baben blogista.Itse lakkasin kynnet ensin mustalla lakalla, ja marmorointiin käytin kirkasta glitterlakkaa ja valkoista. Tulos oli kyllä aika synkkä, seuraavalla kerralla voisi yrittää vähän iloisemmilla väreillä. Mutta sormien ja kynsien ympärysten puhdistaminen oli kyllä äärimmäisen rasittavaa! Varsinkin tuo glitterlakka jumahti ihoon niin, ettei se lähtenyt millään, vasta kulumalla päivän parin päästä. Ensi kerralla suojaan sormet kyllä ensin jollain teipillä tms., ettei tule niin paljon puhdistettavaa. Muutenkin tämä oli aika sottaista puuhaa, mutta ihan mukavaa. :)
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)


